Skip to content

Tåkefyrstene

11/05/2013

4

Jeg er dypt deprimert.

Jeg er ikke dypt deprimert.

Jeg har en personlighetsforstyrrelse.

Jeg har ikke en personlighetsforstyrrelse.

Jeg har fått en diagnose.

Jeg har ikke fått en diagnose.

Vi jobber ut fra diagnosen.

Det er ingen diagnose, vi starter på nytt.

Jeg har asbergerstendenser.

Jeg har ikke asbergerstendenser.

Jeg er skadet på sjela.

Jeg er slett ikke skadet på sjela.

Jeg er et håpløst kasus.

Jeg er ikke et håpløst kasus.

Jeg er for logisk.

Jeg er ikke for logisk.

Jeg føler ikke nok.

Jeg føler mer enn nok.

Årsaken til problemene er åpenbare.

Årsaken til problemene er svært uklare.

Jeg har store problemer med sosial omgang.

Jeg har ikke store problemer med sosial omgang.

Så sier fagkunnskapen.

7 kommentarer
  1. Og allikevel spørr de seg om vi ikke skulle ha blitt frisk by now.

  2. Enda et eksempel på at det er bedre å erstatte «Hva er det som feiler deg?» med «Hva er det som har skjedd deg?»

  3. Mille permalink

    Ja, omtrent sånn bruker konlusjonen å være.

  4. Bonivard permalink

    «Jeg har asbergerstendenser.»

    AsPergerstendenser.

    #selfrefentialism…

  5. Bonivard permalink

    Bloggens selvoppnevnte assisterende DJ setter på Mikael Wiehes «Ta det tillbaka»:

    Friheten ger dom en aldrig,
    friheten måste man ta.
    Tillbaka, tillbaka.
    Allt som var vårt ska vi ha.
    Inget är nånsin förlorat,
    och nu ska vi ta det tillbaks

    Dom sålde vår känsla för rätt eller fel.
    Nu ska vi ta det tillbaks.
    Och dom tog och tog över våra gator och torg,
    köpte vår glädje och sålde vår sorg.

    Kan dom ta från oss, så kan vi ta från dom –
    fram och tillbaks är precis lika långt.
    Livet var det som det handlade om,
    och nu ska vi ta det tillbaks!

  6. Slutter meg til Mikal Wiehw/ Bonivard her.

    Tenker: Det er opplagt noe feil med de kategoriene og skjemaene.

    Assosiasjon – ødela en gang (i fjern fortid) sammen med en medstudent en demonstrasjon av en metode i parterapi ved å skylde på oppgaven i stedet for å skjelle ut den andre. Oppgaven var å lede medstudenten gjennom en labyrint. Dette var umulig, siden kart og fasit ikke stemte.

  7. cuculus canorus permalink

    @aslaug ja, det er egentlig ganske merkelig?

    @ingrid johanne meget godt poeng… den skal jeg jammen bruke neste time hos psykologen…

    @Mille – hyggelig å se deg igjen. Ja, det er mystisk. Enn så lenge alle skal gjøre seg opp en mening.. vel. Så er det evig med alternativer. Og ingen eller få virker særlig hjelpsomme eller kan stake ut en retning.

    @Bonivard – vakkert og vondt….

    @gamle ugle –

    ødela en gang (i fjern fortid) sammen med en medstudent en demonstrasjon av en metode i parterapi ved å skylde på oppgaven i stedet for å skjelle ut den andre

    er det lov å si Hæhæhæhæhæ! Av og til føles det som om behandlingen spar og spar jord, flytter trær, hus, for å få terrenget til å stemme med kartet.

Enig eller uenig? Spytt ut! :-)

@psykiatri_ssk

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Depresjonsmannen

- en historie om dårlig billedbruk i media

VALGERDS VERDEN

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Meretes metode

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Langust og korsnebb

Usorterte tanker om assorterte temaer. Eller omvendt.

Volvelle

evolving.

BTB-traumeposten.

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Från ett annat perspektiv

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Toner av tanker

Tanker. Mine tanker! Helt ærlig og helt usensurert.

Ida Jacksons blogg

Personlig om kropp, litteratur og politikk

Virrvarrs roteloft

Virrvarr vimser, vrir, vrenger og vet best.

MElivet

- om hvordan det er å leve med ME

WSO-bloggen

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Fred Heggen

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Fremad i alle retninger

Litt her, litt der. Noen ganger helt tilstede, andre ganger ganske fjern.

Kampen for et liv

Steg for steg mot livet...

Kollokvium

backstage naturvitenskap

Tenkestedet mitt.

om det som er inni hodet og det som er utenfor

gamle ugle

Her vil du finne dikt om livet og sånt

www.psykologibloggen.no/

Nettstedet for de med interesse for psykologi

Malandra80

mitt pusterom

~Trollmors tanker~

The one and only... :)

psykologivirkeligheten

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Bak fasaden - Rønnaug

Litt om livet med PTSD og hovedgjøremål behandling

Veritas ad Infinitum

picture-quotes

mindomin

skriblerier som sprudler over

Ting jeg er interessert i

om det som er inni hodet og det som er utenfor

VI ER HELE ELEFANTEN

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Melivetpaaslep

~ ME betyr ikke meg, jeg er mer enn mine begrensninger

ekahm

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Krumelurebloggen

En lærerblogg om barn med stort læringspotensial (evnerike barn).

Tankesmed.no

om det som er inni hodet og det som er utenfor

psykolog(i)virkeligheten

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Webpsykologen

Psykolog på nett

Ut av depresjonen

Sitater, tips og råd.

Sigruns blogg

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Anathema

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Trudeimpulser

Sint og blid på samme tid.

sapiuntdeviare

Just another WordPress.com site

Din Psykolog Online

Si din mening og bli med på å skape debatt om tema relatert til psykisk helse

Svartpipen

Min vei mot indre trygghet

