Skip to content

Svik

03/05/2013

23

nh

Jeg har fått meg en skikkelig på trynet som har sendt meg ned i dypet igjen. Jeg har sett baksiden; tannhjulene i systemet. Dette ble jeg fortalt: Det viser seg at jeg var dømt før jeg startet. TIlsynelatende velmenedhet fra en part var destruktiv. Jeg betaler prisen for fagfolks blotte mangel på integritet. Deres følelsesmessige forhold og antipatier ovenfor kollegaer. Måneder bortkastet med å utlevere meg for mennesker som allerede har gitt meg opp: av systempolitiske grunner. Det dreide seg aldri om meg. Det dreide seg om definisjonsmakt; territorial markering. Politikk.

Svik.

Fuck you all.

House pauses and looks around and comes to a conclusion. «To hell with this. When I first came to you, I told you I wanted to be happy and I followed your advise and instead I’m just miserable. How is this working for me?»

«It takes time.»
«For a year, I’ve done everything you’ve asked and everyone else is happy. I run on my treadmill and you just sit there and watch. You’re a faith healer. You take advantage of people who want to believe. But there’s nothing in your bag of tricks.» He picks up his jacket and heads for the door. «Whatever the answer is, you don’t have it.»

7 kommentarer
  1. Liv Tove Thorgersen permalink

    Pokker ta dem!

  2. «I’ve been where you’re hanging and I think I can see how you’re pinned».

    Det smerter å lese at også du har vært utsatt for psykiskhelsevernsvik. Og det er mange ord som presser på og vil fram og ut, og jeg holder dem igjen og skriver: Er det noen du kan snakke/skrives med om dette? Noen som » …kan være til stede hos smerten (…) uten å gjøre noe for å skjule den eller blekne den eller fikse den.»

    Om det ikke er noen andre, kan jeg ta imot utblåsningseposter uten å blekne eller skjule eller prøve å fikse.

    Tenner et lys for deg <3

  3. Bonivard permalink

    Siden jeg først er inne i en sangtekst-stim:

    Pink Floyd – Lost for Words

    I was spending my time in the doldrums
    I was caught in a cauldron of hate
    I felt persecuted and paralysed
    I thought that everything else would just wait

    While you are wasting your time on your enemies
    Engulfed in a fever of spite
    Beyond your tunnel vision reality fades
    Like shadows into the night

    To martyr yourself to caution
    Is not going to help at all
    ‘Cause there’ll be no safety in numbers
    When the right one walks out of the door

    Can you see your days blighted by darkness?
    Is it true you beat your fists on the floor?
    Stuck in a world of isolation
    While the ivy grows over the door

    So I open my door to my enemies
    And I ask: Could we wipe the slate clean
    But they tell me to please go fuck myself
    You know, you just can’t win.

    • cuculus canorus permalink

      Hva kan jeg si annet enn takk alle tre? Takk for støtte og Pink Floyd.

  4. Been there…

    Vil de egentlig ha noe med oss å gjøre, annet enn på papiret? Gjerne som utskrevne pasienter (flyttet problemet til andre?), slik at statistikken blir fin(ere)?

    Fornøyd med siste timinutters time hos psyk.. Sparer tid for begge parter når alt bare er ting jeg har lært selv, av erfaring.

    • cuculus canorus permalink

      Det kan man av og til lure på, Aslaug. Noen vil ha med noen å gjøre, noen vil ikke ha med andre å gjøre. Det er kjemi. Men å finne «sine» kompatible hjelpere er faen meg umulig. De babler ustanselig om at vi alle er mennesker, fagfolk er ikke annet enn mennesker de heller. Så hvorfor er skråsikkerheten der?

      Og om du finner en du er kompatibel med. Så varer det ikke, for man skal videre i systemet.

      • Ja, nettopp! Hadde veldig god kjemi med en som utredet meg, men vedkommende skulle jo ikke ha kontakt med meg siden så det spilte jo liten rolle. Og det er umulig å vite noe om behandler før man møtes, jeg skjønner jo at det er individuelt og at det er vanskelig å bedømme behandlere, men litt info hadde vært fint så man kunne ta et valg basert på /noe/.

        Som hvilke typer terapi vedkommende tror på. Om det er en som mener fortiden ikke har noe med nåtiden å gjøre, eller at medisin er eneste veien å gå, hvilke diagnoser de ser på som viktige (har vært med dem som ser helt bort fra store deler av sykdomsbildet mitt da det i deres syn ikke er viktig, at det i stor grad har påvirket livet mitt i de periodene har ikke vært relevant – De vet jo, selvfølgelig, best). Vi blir bedt om å stole på at de har kunnskap, men når de gang på gang motbeviser det – hvor skal man da snu seg? Det er jo umulig å bli hørt, særlig når man lett kan bli stemplet som psyk, som ikke vet noe som helst.

Enig eller uenig? Spytt ut! :-)

@psykiatri_ssk

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Depresjonsmannen

- en historie om dårlig billedbruk i media

VALGERDS VERDEN

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Meretes metode

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Langust og korsnebb

Usorterte tanker om assorterte temaer. Eller omvendt.

Volvelle

evolving.

BTB-traumeposten.

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Från ett annat perspektiv

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Toner av tanker

Tanker. Mine tanker! Helt ærlig og helt usensurert.

Ida Jacksons blogg

Personlig om kropp, litteratur og politikk

Virrvarrs roteloft

Virrvarr vimser, vrir, vrenger og vet best.

MElivet

- om hvordan det er å leve med ME

WSO-bloggen

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Fred Heggen

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Fremad i alle retninger

Litt her, litt der. Noen ganger helt tilstede, andre ganger ganske fjern.

Kampen for et liv

Steg for steg mot livet...

Kollokvium

backstage naturvitenskap

Tenkestedet mitt.

om det som er inni hodet og det som er utenfor

gamle ugle

Her vil du finne dikt om livet og sånt

www.psykologibloggen.no/

Nettstedet for de med interesse for psykologi

Malandra80

mitt pusterom

~Trollmors tanker~

The one and only... :)

psykologivirkeligheten

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Bak fasaden - Rønnaug

Litt om livet med PTSD og hovedgjøremål behandling

Veritas ad Infinitum

picture-quotes

mindomin

skriblerier som sprudler over

Ting jeg er interessert i

om det som er inni hodet og det som er utenfor

VI ER HELE ELEFANTEN

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Melivetpaaslep

~ ME betyr ikke meg, jeg er mer enn mine begrensninger

ekahm

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Krumelurebloggen

En lærerblogg om barn med stort læringspotensial (evnerike barn).

Tankesmed.no

om det som er inni hodet og det som er utenfor

psykolog(i)virkeligheten

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Webpsykologen

Psykolog på nett

Ut av depresjonen

Sitater, tips og råd.

Sigruns blogg

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Anathema

om det som er inni hodet og det som er utenfor

Trudeimpulser

Sint og blid på samme tid.

sapiuntdeviare

Just another WordPress.com site

Din Psykolog Online

Si din mening og bli med på å skape debatt om tema relatert til psykisk helse

Svartpipen

Min vei mot indre trygghet

